Ahlan Wa Sahlan | Welcome | Selamat Datang

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Blog ini masih dalam pembinaan. Sebarang cadangan dan komen untuk penambahbaikan adalah dialu-alukan. Terima kasih.

Thursday, November 17, 2011

SMKASAS : Selangkah ke Antarabangsa




Pada 11 November 2011 (11.11.11), SMKASAS dengan bangganya telah menerima kunjungan delegasi dari Indonesia untuk menandatangani Perjanjian Persefahaman (MOU) di peringkat antarabangsa sebagai salah satu aktiviti jaringan Sekolah Kluster Kecemerlangan.

Delegasi diketuai oleh Pengetua SMA Muhammadiyyah 1, Yogyakarta, Indonesia bersama 2 orang pengiring. Sekitar jam 9.30 pagi, delegasi tiba di SMKASAS dan disambut meriah oleh seluruh warga sekolah. Acara bermula dengan lintas hormat oleh pasukan unit beruniform (KRS, PKBM, PPIM dan Pengakap). Seterusnya, delegasi bergerak ke Dewan Kluster memandangkan dewan besar telah ditutup sebagai persediaan peperiksaan SPM.

Delegasi tersebut yang diiringi juga oleh para pegawai Jabatan Pelajaran Perak dan PPD Perak Tengah telah dipersembahkan dengan tayangan slaid yang berkisar tentang perjalanan SMKASAS sebagai Sekolah Kluster Kecemerlangan. Seterusnya, majlis bersejarah ini merakamkan termeterainya Perjanjian Persefahaman (MOU) di antara SMKASAS dan SMA Muhammadiyyah 1, Yogyakarta, Indonesia. 

Di kesempatan ini, pihak sekolah mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua pihak yang telah bertungkus lumus menjayakan majlis tersebut.
Tahniah, SMKASAS!

No comments:

Post a Comment